今天這篇,主要是寫給「啣橄欖黨」黨員們關心"站長& 808"的人看的,也是寫給ITI 23期日文組關心一個叫做Winly的同學看的…呵,我可沒寫你的中文名~

今天晚上登入MSN時,Winly跟我確定地址,要寄喜帖給我。這對超優質男女是小P我紅娘簿第一筆業績,讓我非常與有榮焉。

■ 狂賀~ おめでとう!Winly & Rain got married~

不過由於擔心所屬的「啣橄欖黨」黨員們群起圍剿逼問當事人當初是如何開始的(雖然黨員們大家都已經爭相承認自己是媒人了),這對新人相當低調,能裝傻就決不被看見閃露慧黠的眼光…所以紅娘我也就配合不用力報導啦(其實是我也找不到之前的MSN存檔了)。六月底回台灣的班機也是配合他們的婚禮…

不趕快回想一下的話,以後當老人時記性差,會少一個話題聊。所以,就從上星期給同學的信裡稍稍節錄一些出來跟大家分享吧。這個故事有一句最有名的slogan,就是…『我無情,是為了808』

What did I do to help Winly? (Haha~)

I found something unusual, and pushed Winly (actually I threatened him) to "admit" he had good feeling on 808 (the girl's nickname).

Winly loved her smiles very much. When traveling in China, he had chances to approach another girl called "Water" but he didn't do that. That's why 『我無情,是為了808』 came. I said "if what you told me is true, show it on your MSN title…" and he did that later.

I sent messages to the girl and told her "Winly likes you"...The girl said "really? really? ..." then she saw "that famous slogan" and finally admitted that she also had good feeling toward Winly.

Then, I told Winly in another MSN window to go ahead because the girl also ......you know, balabalabala...

At that time, I had one MSN window with Winly, another MSN window with 808 while they two had another MSN window.

Winly <-> 808
↖↘ ....... ↗↙
Little P

They both asked me "what should I say to him/her ???......what did he/she tell you???..." you can imagine how busy I was at that night.

That's why I said "I played an important role at a very critical timing..."
(It's a pity that no one helped me this way in Tokyo, sigh~)

Of course, after that night, they didn't need me any more...they can move forward by themselves.

我週邊的朋友,如果誰對誰有意思,我總會盡可能幫人家製造機會、敲邊鼓…(比如湯小漢&曾小瓏...還記得那時的鬼點子和裝無辜吧...) 唯恐人家沒機會在一起,積極的要命,大概是我很雞婆。但是,在這裡都沒有這樣雞婆的人來幫我 (氣~!) 。這麼久以來,連安排個吃飯"不小心"把傳說中的男主角或我call去參加的誠意都沒有。只能說,日本人真的有夠冷。

arrow
arrow
    全站熱搜

    小塵埃 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()